SWP

W. Brytania

2024-05-08 DZIEŃ FLAGI I DZIEŃ POLONII NA ŚWIECIE

W niedzielę 5 maja 26DH w Sheffield i Barnsley im. gen. Tadeusza 'Bora' Komorowskiego wybrała się w Peak District, aby aktywnie świętować przypadający na 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Oto pełna relacja z "pierwszej ręki":

Wystartowaliśmy z rana z Sheffield zaraz przed 10:00 i autobusem dotarliśmy do Glossop. W tym roku planowaliśmy odnaleźć wrak amerykańskiego B-29 Superfortress, który rozbił się w Peak District w 1948 roku. Również podobnie jak w zeszłym roku, nasz ostatni autobus odjeżdżał o godz. 18:27, więc musieliśmy całą trasę zrobić we wcześniej założonym czasie! W tym roku wraz z nami wędrowali druhowie z 31 DH z Doncaster.

Prosto nie było - wspinaliśmy się pod górę, przekraczaliśmy wąwozy, chodziliśmy po torfowiskach i wrzosowiskach. Między zastępami był konkurs, kto pierwszy dojdzie do kolejnego punktu, a wszystko planowali druhowie samodzielnie. Bez błędów się oczywiście nie obyło, ale na szczęście byliśmy w stanie z każdej trudnej sytuacji wyjść obronną ręką. W sumie podczas tego słonecznego dnia pokonaliśmy dystans ponad 10 km.

Miejsce katastrofy odnaleźliśmy bezbłędnie. Na miejscu zastępy przeprowadziły wywiad na temat katastrofy oraz przedstawili raporty z odnalezionych informacji. Pozostały czas wykorzystaliśmy na grę w podchody. Druhowie chowali się wzorowo, a niektórym przyszło i buty zgubić podczas gry.

Podczas wędrówki oczywiście nie zapomnieliśmy o obchodzonych 2 i 3 maja świętach - poznaliśmy historię uchwalenia Konstytucji 3 Maja oraz wydarzenia, które doprowadziły do rozbiorów Polski. W drodze powrotnej do Sheffield poznawaliśmy geografię Polski, a po przybyciu do Sheffield obowiązkowo wybraliśmy się do McDonalda, gdzie napełniliśmy żołądki i daliśmy odpocząć chwilę naszym nogom.

Teraz przygotowujemy się do naszej 24h zbiórki za 2 tygodnie!

Czuwaj!

POLONIJNA AGENCJA INFORMACYJNA - KOPIOWANIE ZABRONIONE.
NA PODSTAWIE: korespondencja dla PAI

NAPISZ DO REDAKCJI - PODZIEL SIĘ WIADOMOŚCIĄ

Kopiowanie materiału z portalu PAI jest zabronione

Wyjątkiem jest uzyskanie indywidualnej zgodny redakcji, wówczas zgodnie z prawem autorskim należy podać źródło:
Polonijna Agencja Informacyjna, autora - jeżeli jest wymieniony i pełny adres internetowy artykułu
wraz z aktywnym linkiem do strony z artykułem oraz informacje o licencji.

SZUKAJ INNYCH WIADOMOŚCI POLONIJNYCH

PORTAL WYŚWIETLONO 15 377 029 RAZY

Projekt w 2023 roku dofinansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
w ramach konkursu Polonia i Polacy za Granicą 2023

Publikacja wyraża jedynie poglądy autora/ów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów